Hürriyet E-Ticaret Platformu Kuruyor

E-ticaret dünyasının günden güne büyüdüğü günümüz yıllarına yeni bir e-ticaret sitesi de Hürriyet\'ten geliyor. Hürriyet çok yakın bir zamanda kendi e-ticaret platformunu kurmak için hazırlanıyor. Peki, satış ortaklığı sistemini başlatacaklar mı?

Danışmanlığını yaptığım bir çanta markasıyla beraber haberdar olduğumuz Hürriyet E-Ticaret Platformu\'nun adını ilk duyduğumda aklımda uzun zamandır olan ve keşke büyük bir şirket bu işe girseydi dediğim bir konu geldi.

Uzun yıllardır Türkiye\'de Hepsiburada.com veya gittigidiyor.com gibi büyük internet şirketlerinin satış ortaklığı hizmetine başlamasının gerektiğini, bu konuda tüm dünyada çok yaygınca emsalleri varken ve oldukça da çok kazandırıyorken Türk şirketlerinin bu alana dahil olmakta geç bile kaldığını düşündüm. GooMass İnternetten Para Kazanma Kursu\'nda ve GooMass Satış Ortaklığı Sistemi eğitiminde satış ortaklığı sisteminin dünyadaki ve Türkiye\'deki yerinden bahsettik. Kısaca özetlemek gerekirse Wallmart.com, Ebay.com, Amazon.com ve Shopping.com gibi dünyanın dev markaları web sitelerinde satış ortaklığı sistemini barındırıyorlar. Herhangi bir kişi, ne işle uğraşıyor olursa olsun, bu şirketlerin web sitlerindeki satış ortaklığı programına katılarak internetten oldukça yüksek gelir elde edebilmektedir. Bu dev internet firmaları web satış ağları sayesinde sitlerinde barındırdıkları ürünleri çok daha fazla müşteriye ulaştırabilmeleri için binlerce satış ortağı bulabiliyor ve bu satış ortakları da binlerce ürünü yüz binlerce müşteriye tanıtarak satış yapıyor ve para kazanıyor. Satış ortaklığı sistemi hakkında daha önce de bahsettiğim gibi GooMass İnternetten Para Kazanma Kursu\'nda çok detaylıca bilgi verdik. Dilerseniz bu kurs programına katılarak detaylı bilgi alabilirsiniz.


Hürriyet gibi Türkiye\'nin dev şirketlerinin yurtdışındaki gelişmeleri takip eden yüzlerce çalışanı olur. Hele ki, bu şirket Hürriyet gibi bir habercilik ve medya şirketi olunca dünyadaki sadece birkaç ülke değil hemen hemen tüm ülkeleri takip edebiliyor demektir. Bunu şunun için yazdım: Bu tür şirketlerin satış ortaklığı sistemlerinden bihaber olmasının ve bu sistemin satış ağlarına çok kazandırıyor olduğundan haberdar olmaması mümkün değil.


Elbette ki, Hürriyet asıl alanının e-ticaret olmadığını hepimiz biliyoruz. Ancak, Hürriyet bu e-ticaret platformu girişimi bence çok önemli bir adımdır. Her ne kadar Türkiye’de başlıca büyük bazı e-ticaret platformları varsa da bunların arasına başka büyük şirketlerin de katılması Türkiye’deki e-ticaret hayatanın canlanması açısından oldukça önemlidir.


Birçok ticari marka ürünlerini yeteri kadar müşteriye ulaştıramıyor. Bunun başlıca sebebi maliyettir. Üretici firma olmak o ürünü tüketiciye ulaştırmaktan daha kolaydır. Ürün tanıtımı, ulaştırma ve tüketici ile olan ilişkiler üretimden daha önemli aşamalardır. İster üretici firma olsun, isterse de bayi, hemen hemen her şirketin en büyük hedefi daha çok satış yapmaktır.


Günümüzde hemen hemen tüm şirketler internetin çok önemli bir ticaret platformu olduğunun farkında. Ancak birçok firma da sadece farkında olmanın yetmediğin de farkında. İnterneti bir ticari platform olarak kullanmanın ilkeleri her ne kadar reel ticaret yapısı ile aynı olsa da e-ticaretin bazı gereksinimleri reel ticaret ortamındaki gerekliliklerden farklıdır. En başta, büyük çaplı e-ticaret yapabilmek için web teknolojilerinin iyi bir şekilde kullanılabiliyor olmak gerekir. (Sanal pos, ödeme sistemi, web sitesi, kargolama sistemi, online alışveriş web yazılımı vs.. )Ancak her şirket bunun için gerekli personel veya donanıma sahip olamıyor. Pek çok firma gerek altyapı, gerekse bilgi eksikliğinden ötürü e-ticaret olanaklarından mahrum kalıyor veya verimli kullanamıyor. Durumun böyle olduğu şirketler için Hürriyet’in de açılış girişimlerini başlattığı Hürriyet E-Ticaret Platformu gibi satış ağları mükemmel birer çözüm olarak ortaya çıkıyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder